Visie
Visie va
iedereen welkom
kleinschaligheid
ouderbetrokkenheid
familiaal en hartelijk
elk kind telt
de wereld verruimen
verbondenheid en respect
oog voor verschil in groeiproces
kwaliteit
in leren en leven
n onze school
Er zijn vier rapporteringsperiodes: eind oktober (herfst-), Kerst (winter-), Pasen (lente-) en eind juni (zomerrapport).
Met uitzondering van het kerstrapport wordt telkens een oudercontact gepland.
Belangrijke accenten :
We kiezen ervoor om belangrijke basisvaardigheden te evalueren.
Het rapport wordt aangevuld met een toetsenmap en kijkwijzers/groeifiches.
We kiezen ervoor om niet alleen en niet voor alles punten te gebruiken.
We duiden de ontwikkeling van je kind aan met een symbool (boom).
Het symbool bij elk onderdeel duidt aan in welke mate je kind het vooropgestelde doel verworven heeft, volgens de verwachtingen van het nieuwe leerplan ZILL (zin in leren, zin in leven).
De betekenis van de symbolen vind je hieronder terug.
Kinderen kunnen, naargelang hun eigen noden, gebruik maken van hulpmiddelen.
Een beginner – ik kan het nog niet.
Het leerdoel of de vaardigheid is niet bereikt.
Ik begrijp het nog niet en heb veel sturing, hulp of hulpmiddelen nodig.
Een doorgroeier – ik ben op weg.
Het leerdoel is nog niet voldoende bereikt. Ik heb nog hulp en ondersteuning nodig van de begeleider. Ik weet welke hulpmiddelen ik kan gebruiken, maar weet nog niet hoe.
Een gevorderde – ik kan het.
Het leerdoel of de vaardigheid is voldoende bereikt.
Een expert – ik kan het vlot.
Het leerdoel of de vaardigheid is bereikt en volledig geïntegreerd.
Ik heb geen begeleiding meer nodig en ben in staat om anderen te helpen.